דלג אל התוכן דלג אל הניווט

victoria@vicsvoice.com  |  054-4646370


קריינות

קריינות

למה יש מחירים שונים לסוגים שונים של קריינות?

כידוע, קריינים שונים גובים מחירים שונים. אבל למה שאותו קריין יגבה מחירים שונים על סוגים שונים של פרויקטים? למה קריינות למערכת טלפוניה זולה יותר מקריינות לסרטון הדרכה? ולמה קריינות פרסומת יקרה יותר משניהם?

מחיר הקריינות ישתנה אם הלקוח ישתמש בקריינות כדי להרוויח כסף, ולפי החשיפה שהקריינות תקבל. בואו נתבונן בכמה סוגים נפוצים של קריינות ובעלויות הצפויות.

 

סוגי קריינות ועלויות

  • פרסומות ופרומואים. פרסומות לטלוויזיה, פרסומות לדיגיטל ופרומואים מוכרים מוצרים, והמפרסם מרוויח מהם כסף. לכן הם עולים יותר מסוגים אחרים של קריינות. אם פרסומת לדיגיטל מוצגת לפני סרטונים ביו-טיוב, היא מקבלת הרבה חשיפה ומרוויחים ממנה יותר כסף, ולכן היא תעלה יותר. אותו הדבר לגבי קמפיינים אחרים בדיגיטל, כמו פרסומות בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות.
  • סרטי תדמית. סרטי תדמית עוזרים לחברות להרחיב את הפעילות העסקית שלהן, אבל הם מקבלים פחות חשיפה מפרסומות וקדימונים. משום כך הם עולים פחות מפרסומות, אבל יותר מווידאו פנימי, למשל, שמוצג רק בתוך החברה.
  • סרטוני הדרכה ולמידה מתוקשבת. בדרך כלל הסרטונים האלה לא מיועדים לעשיית כסף, ולכן המחיר שלהם נמוך יותר. המחיר הנמוך הזה עולה, כמובן, עם אורך הפרויקט (סרטוני למידה מתוקשבת ארוכים למדי בדרך כלל), ועל קריינות ארוכה ללמידה מתוקשבת לפעמים משלמים כמו על פרסומת קצרה לטלוויזיה. למידה מתוקשבת היא פנימית בדרך כלל, ואין לה חשיפה כלל. לעומת זאת סרטון הדרכה קצר שעולה ליו-טיוב או מפורסם באתר החברה, יעלה יותר מאשר סרטון פנימי באותו אורך, כי הוא זוכה ליותר חשיפה.
  • אפליקציות לנייד. אפליקציות לנייד דורשים קריינות לפעמים. הם מקבלים הרבה חשיפה והם חלק אינטגרלי מהמוצר שנמכר (חשבו על ווייז, למשל) – ומתומחרים בהתאם
  • קריינות לגיוס כספים. זה מקרה מעניין. אם הקריינות מיועדת לגיוס כספים בשביל חברה או מוצר, היא מתומחרת כמו סרט תדמית. אבל קריינות להתרמות של ארגוני צדקה ומוסדות ללא כוונת רווח תעלה פחות מסוגים אחרים של קריינות.
  • קריינות למערכות טלפוניות. קריינות למערכות טלפוניה היא הקריינות הזולה ביותר, בעיקר מכיוון שחוץ מבהודעות המתנה מסוימות, היא לא למטרות רווח. למעשה הרבה חברות מקליטות בעצמן את ההודעות הטלפוניות שלהן, וזה לא עולה להן כלום (אבל הגישה הזאת לא מומלצת). ולבסוף, חובבנים מושכים את מחירי הקריינות למערכות טלפוניות כלפי מטה, כי איכות האודיו שהם מספקים מספיקה למערכות האלה. (איכות האודיו בטלפון תמיד נמוכה, גם אם הוא הוקלט באיכות גבוהה.)

 

סיכום

לסיכום, מטרת הקריינות והחשיפה הצפויה קובעות את עלות הקריינות. מה שעושה כסף – עולה כסף. שלחו לי בדוא"ל או ב-ווצאפ את התסריט שלכם וספרו לי למה הוא מיועד ומה החשיפה הצפויה, ואני אחזור אליכם עם הצעת מחיר הוגנת.

 

 

כתבה מאת ויקטוריה פיינרמן

 

קריינות

קריינות

קריינות