כדי לחסוך כסף על קריינות, לפעמים אנשים ישלמו עבור תוכנה לקריינות אוטומטית הנקראת טקסט לדיבור (באנגלית text-to-speech או TTS), או קריינות AI. התוכנה ממירה טקסט לקול באופן אוטומטי, וכך יוצרת קריינות.
אני חייבת להודות שקריינות AI התקדמה מאוד. אני זוכרת שפעם היא נשמעה רובוטית. זה כבר לא נכון! הטכנולוגיה התקדמה, וקולות הבינה מלאכותית נשמעים הרבה יותר אנושיים עכשיו.
אוקיי, אם זה כך, אז למה שלא תשתמשו בקריינות AI בפרויקט שלכם?
יש מספר סיבות למה כדאי לשכור את שירותיו של קריין אנושי ולא להשתמש בתוכנת קריינות אוטומטית:
- אמינות.
מחקר מעניין מצא כי השומע תופס קריינות אנושית כיותר אמין מקריינות AI, גם כאשר משתמשים בקול AI איכותי. הנה ציטוט מתוך המחקר:
The current study found that voice type impacts a user’s trust ratings, with the human voice resulting in higher ratings compared to the two synthetic voices
אפשר לקרוא את המחקר המלא כאן.
- אינטונציה.
בטקסטים ארוכים, קריינות AI מתחילה לחזור על אותה אינטונציה שוב ושוב, ובכך מעייפת את המאזין. בנוסף, אם יש רשימה של דברים (לדוגמה רשימה יתרונות המוצר שלכם), התוכנה תחזור על אותה אינטונציה לכל פריט חוץ מהאחרון, מה שגורם לשיעמום אצל המאזין. נסו את המשפט הבא בתוכנת קריינות הAI שלכם:
Our amazing product ensures your health, wealth, success, happiness, and longevity.
לכל היתרונות חוץ מהאחרון יהיו באותו האינטונציה. עכשיו תקשיבו לקריינות אנושית:
- רגש.
קודם כול, לקריינות AI אין עדיין את אותה גמישות ואותן יכולות משחק שיש לקריינים. הן לא יודעות איך להוסיף לטקסט רגש. כן, מי שמנסה למכור לכם קריינות AI יאמר שהמוצר שלו יודע לחקות רגשות, אבל בשלב זה הבינה המלאכותית מוגבלת למספר קטן מאוד של רגשות.
- הגייה.
תוכנות קריינות AI שוגות לפעמים בהגיית שמות או מטעימות את ההברה הלא נכונה. אני אבהיר: בעברית יש "מלעיל" ויש "מלרע", והתוכנות לא תמיד יודעות במי מהם להשתמש בשמות.
- הוראות בימוי.
הרבה יותר קל לתת הנחיות לאדם מאשר לקריינות AI. עם קריין אנושי אתם פשוט צריכים לדבר ולהגיד לו מה אתם רוצים, וזה מה שתקבלו. לא צריך להוסיף לתסריט כל מיני סימנים, כמו בתוכנות הקריינות האוטומטית. חסכו לעצמכם עבודה: דברו עם הקריין או הקריינית והשאירו להם לסמן את התסריט בעצמם, לפי הצורך, אם בכלל.
- מגבלת מילים.
תוכנות הקריינות האוטומטית בדרך כלל מגבילות אתכם במספר המילים שאפשר להקליט בכל חודש, והמספר הזה תלוי בסוג המינוי שבחרתם. אז אם יש לכם מספר גדול של מילים להקליט, עליכם להמתין לחודש הבא או לשדרג את המינוי ולשלם יותר (והרי מזה ניסיתם להתחמק כשפניתם לפתרון הבינה המלאכותית!)
- שירותים נוספים.
קריינים אנושיים מציעים שירותים עם ערך מוסף. למשל, הם יכולים לערוך בשבילכם את הקריינות, לסנכרן אותה עם סרטון קיים, לפצל אותה לכמה קבצים ולתת לקבצים שמות, או פשוט להמיר את האודיו לפורמט שבחרתם. יש קריינים שגם מתרגמים את התסריט, עורכים אותו עריכת לשון ולפעמים אפילו כותבים אותו בשבילכם. הם גם יכולים לשלב בקריינות מוזיקה ו/או אפקטים קוליים שאתם מספקים להם.
- אותו משהו מיוחד...
כן, הקריינות AI משתפרת, אבל כל במאי וכל מפיק יגידו לכם שהיא עדיין לא "שם"! אף על פי שהיא מסוגלת לחקות חלק מהרגשות האנושיים וחלק מהאינטונציות, היא עדיין נשמעת... שטוחה. (וקצת קריפית, אם תשאלו אותי.) משהו קריטי חסר. וקהל היעד של הפרויקט שלכם ירגיש את זה. הם אולי לא יוכלו לשים את האצבע בדיוק על מה שהשתבש בסרטון הפרסומת, במוצר, בספר הקולי וכו' – אבל הם ידעו שמשהו לא בסדר. והסיכויים שהם יקנו את המוצר שלכם יקטנו מאוד.
הזמינו קריינות אנושית היום!
אתם אולי שואלים "אז מה אם הקריינות תישמע קצת רובוטית? אף אחד לא ימות מזה."
אז יש לי חדשות בשבילכם: העסק שלכם כן ימות מזה!
בואו נגיד שמדובר ב...
- מענה קולי.
אתם רוצים שהלקוחות ששומעים את הודעת "בהמתנה" שלכם להרגיש שאכפת לכם מהם. הם כבר מחכים על הקו מי יודע כמה זמן – לא כדאי שיהיה קול אנושי שישקף את השירות שיקבלו מכם: שירות אכפתי, אמפתי, מסור... ואנושי? לכו על שירותי קריינות אמיתיים לטלפון!
אפילו התפריט של מערכת הטלפון שלכם יישמע יותר אותנטי אם תשתמשו בקריינות אנושית. נסו את הטקסט הבא בתוכנת הקריינות שלכם:
For Bob, press 1.
For Betty, press 2.
For Accounting, press 3.
For Management, press 4.
For the secretary, press 0 or hold the line.
כל השורות חוץ מהאחרון נשמעים אותו הדבר.
ועכשיו שמעו אותי מקריינת את זה:
- לומדה, מצגת או למידה מתוקשבת.
יש לכם טקסט ארוך, יבש ומשעמם. נראה לכם שהקהל יישאר ער, יקשיב, ואפילו ילמד משהו מהלומדה שלכם, אם הקריינות היא אוטומטית, רובוטית ויבשה? לא. אבל אם תקחו קריין מקצועי ללומדה שלכם, קהל השומעים יישאר ערני בגלל האינטונציה של הקריין.
- ספר מוקלט.
ספרים מוקלטים דורשים יכולות משחק שאף תוכנת קריינות AI לא יכולה לחכות. אפילו קריין "רגיל" של פרסומות לא מספיק למשימה - צריך קריין שהוא גם שחקן קול.
- סרט תדמית, פרסומת או סרט גיוס כספים.
יש כל כך הרבה סגנונות קריינות שקריין אנושי יכול להשתמש בהם בעת הקלטת הקריינות, אינטונציות שונות, קצבים שונים, הדגשים שונים... שום תוכנת קריינות AI לא יכולה למכור את החברה, שירות, מוצר או רעיון שלך כמו קריין אמיתי! לדוגמה, סגנון קריינות שיחתי דורש הקראה בקצב מהיר יותר או איטי יותר במקומות שונים באותו טקסט – כי הרי בשיחה אנחנו לא מדברים בקצב אחיד. קריינות AI לא יכולה לחקות שיחה טבעית.
הזמינו קריינות אנושית היום!
אז מתי כן כדאי להשתמש בקריינות AI?
אם יצרתם סרטון לפני הקלטת הקריינות, כדאי להשתמש בקריינות AI כדי ליצור פסקול ראשוני ("גייד"). הקריינ/ית ישמע את ה"גייד" ותבין מתי לקריין כל משפט ומשפט ובאיזה קצב.
אתם כבר מוכנים להזמין קריינות מאדם אמיתי?
אם אתם מעוניינים בקריינות מלאה ברגש, בקצב הקראה שתואם את התוכן, בשירותים נוספים, בלי מגבלת מספר המילים, בהגייה נכונה ובקריינות שמוכרת ומשכנעת, צרו איתי קשר עוד היום.
עתיד העסק שלכם נמצא בידיים שלכם!
כתבה מאת ויקטוריה פיינרמן