דלג אל התוכן דלג אל הניווט

victoria@vicsvoice.com  |  054-4646370


קריינות

קריינות

טיפים להפקת המרב מקריינות הטלפון שלך

קריינות למרכזיה או נתב טלפון

אם אתה צריך קריינות טלפון באנגלית, תוכל להפיק ממנה את המרב אם תיעזר בטיפים האלה!

 

מהי קריינות טלפון?

קריינות טלפון כוללת קובץ שמע אחד או מספר קבצים, המותקנים במערכת הטלפון שלך (מרכזיה או מערכת ניתוב שיחות). קובצי השמע מושמעים בכל פעם שמישהו מתקשר למספר הטלפון שלך.

 

יש מערכות טלפון שאינן אינטראקטיביות וכוללות רק ברכה פשוטה, הודעה על שעות הפעילות או פרטים על אירוע מיוחד. במערכות אינטראקטיביות יש תפריטים, והמתקשר מתבקש ללחוץ על מקשי המספרים כדי לציין את השלוחה שהוא צריך, או כדי לבחור אפשרות מתוך רשימה.

לעתים יש במערכת הודעת המתנה שהמתקשר שומע כשהוא ממתין על הקו. הודעות אלה עשויות לכלול תוכן שיווקי.

 

איך צריך להיראות התסריט?

חשוב להקפיד שהתסריטים לקריינות הטלפון יהיו קצרים וקולעים. המתקשרים לא רוצים לשמוע הודעות ארוכות מאוד. הנה הודעה לדוגמה:

Welcome to Acme Incorporated, the best company on this side of the Atlantic! Be sure to visit our website for information on our latest sales. Don’t miss out! To speak with the operator, please press pound.

כדאי לקצר הודעת ברכה זו, כך:

Welcome to Acme Incorporated. To speak with the operator, please press pound.

בדומה, גם חזרה אינסופית על המילה please, או אפילו על המילה press, יכולה להרגיז את המתקשרים. הנה למשל כאן:

To speak with Larry, please press 1. To speak with Curly, please press 2. To speak with Moe, please press 3.

אפשר להשמיט את כל ה-please-ים מלבד הראשון, כך:

To speak with Larry, please press 1. To speak with Curly, press 2. To speak with Moe, press 3.

ואולי גם את כל ה-press-ים, כך:

To speak with Larry, please press 1. To speak with Curly, 2. To speak with Moe, 3.

אם אתה חושב שהמתקשרים ייאלצו להמתין מעט על הקו, אל תשכח להוסיף גם הודעת המתנה שהם ישמעו כשהם מחכים. זאת הזדמנות מצוינת לספר למתקשרים על המוצרים החדשים, ההנחות, המבצעים המיוחדים וכו'. בקיצור, בהודעת ההמתנה אפשר לשים את כל התוכן השיווקי שמוטב לא לשים בשאר קריינות הטלפון.

תוכל לקרוא עוד על הכנת תסריטים לקריינות ולהשתמש בחינם בתבניות לתסריטים טלפוניים כדי להכין את התסריט שלך.

 

מהו סגנון הקריינות המתאים?

באופן כללי, טון קריינות הטלפון צריך לשקף את התדמית שהחברה שלך רוצה לשדר: תדמית ידידותית, רשמית, מקצועית, נינוחה וכו'. עם זאת יש לזכור שטון רגוע ושירותי תמיד מתאים למערכות טלפון.

טון רגוע מתאים במיוחד אם אתה חושב שהמתקשרים ייאלצו להמתין זמן רב על הקו. תאר לעצמך המתנה בת חמש דקות תמימות על הקו. הודעת המתנה אנרגטית עשויה להיות כלי שיווק יעיל, אם המתקשר מקשיב לה במשך דקה או שתיים, אבל אחרי שלוש דקות סביר להניח שהיא תתחיל למרוט את עצביו, וכשהוא יגיע סופסוף לראש התור, הוא כבר לא יהיה חביב במיוחד. גם כשההודעה אינה עולצת כל כך, עצם ההמתנה מייגע, והמתקשרים מתרגזים לפעמים. אתה רוצה שבזמן ההמתנה המתקשרים יהיו רגועים וירגישו שבסופו של דבר הם יקבלו שירות טוב. קריינות בטון רגוע ושירותי בשילוב עם מוזיקה שקטה יכולה לתרום להרגעת הרוחות הסוערות.

אסור שהקצב יהיה מהיר מדי, ויש לבטא כל מילה בבירור, כי נהוג לשמור את קריינות הטלפון בפורמט דחוס, הכרוך באיבוד נתונים ופגיעה באיכות הצליל.

הקשב למספר דוגמאות של קריינות למרכזיה טלפון באנגלית.

 

באילו פורמטים של קבצים נהוג להשתמש?

יש הרבה סוגים של מערכות טלפון, והן עושות שימוש במגוון רחב של פורמטים של קבצים. חשוב מאוד שתברר ותודיע לקריין איזה סוג קבצים המערכת שלך דורשת (VOX‏, WAV וכו'), מהו קצב הסיביות הנדרש (8 סיביות, 4 סיביות וכו') ומהו קצב הדגימה הנדרש (8,000 הרץ, 6,000 הרץ וכו'). מצא פרטים אלה במדריך למשתמש של המערכת או בעזרת התמיכה הטכנית של הספק, ומסור אותם לקריין.

שים לב שיש מערכות ישנות שכלל לא מאפשרות התקנה של קבצים, ומחייבות את הקריין להקליט ישירות למערכת (בדרך כלל במשרדי הלקוח).

 

כתבה מאת ויקטוריה פיינרמן

 

קריינות

קריינות

קריינות