דלג אל התוכן דלג אל הניווט

victoria@vicsvoice.com  |  054-4646370


קריינות

קריינות

טיפים להפקת המרב מקריינות התדמית שלך

קריינות לסרטי תדמית

אם אתה צריך קריינות תדמית באנגלית, תוכל להפיק ממנה את המרב אם תיעזר בטיפים האלה!

 

מהי קריינות תדמית?

בביטוי "קריינות תדמית" משתמשים לצרכים רבים ושונים. במאמר זה, ביטוי זה מתייחס לקריינות בסרטי תדמית בלבד.

סרט תדמית מציג את החברה ו/או את המוצרים שלה לשם יצירת תדמית מסוימת ולהגדלה של המכירות. אלה "הפנים" של העסק/המוצר שלך, ולכן חשוב לוודא שהתוכן, המראה והקול מדויקים והולמים.

סרטי תדמית משמשים למעשה בכל התחומים, מיופי ובריאות, דרך נדל"ן, היי-טק וטיולים ופנאי, ועד רפואה ועוד. שלא כמו פרסומות, סרטי תדמית אינם מוצגים בטלוויזיה, אלא באינטרנט, במרכזי מבקרים, בתערוכות וכדומה. הם נבדלים מפרסומות גם באורכם: סרטי תדמית אינם מוגבלים ל-15, 30 או 60 שניות, כמו פרסומות. בדרך כלל הם אורכים בין 30 שניות ל-10 דקות, ובממוצע אורכים סרטי תדמית 2‏-3 דקות.

 

איך צריך להיראות התסריט?

רצוי שהתסריט לקריינות בסרט התדמית ייכתב בידי קופירייטר מקצועי, שיודע להעביר מסר שיווקי אפקטיבי. אך פעמים רבות יש בתסריט המיועד לקריינות תדמית מידע נוסף, מעבר לטקסט הפשוט.

סרט התדמית הוא כלי שיווקי קריטי, ולכן סביר שתרצה להבליט מילים וביטויים מסוימים, או לומר אותם "כך ולא אחרת". לשם כך התסריט לקריינות התדמית צריך להכיל הוראות בימוי המציינות את ההדגשות המתאימות, את הטון, ואם צריך – גם את ההפסקות. אפשר להוסיף הוראות בימוי לתסריט בכל מיני דרכים: להדגיש אותן באות מוטה (italic), או לשים סביבן סוגריים מרובעים, או פשוט לכתוב אותן בעמודה נפרדת. לדוגמה:

[Serious, but with a smile] Acme Technologies provides the most comprehensive solutions to your problems. Over the past five years, one thousand valued customers have placed their trust in Acme Technologies, [pause] and we have not let them down.

קרא עוד פרטים על הוראות בימוי בתסריט במאמר על הכנת תסריטים לקריינות.

שים לב שאם אתה מתכנן להיות נוכח במעמד ההקלטה, אם באופן אישי או דרך הטלפון או באמצעות כל טכנולוגיה אחרת שהיא, אינך חייב להוסיף את הוראות הבימוי לתסריט, שכן תוכל לתת אותן לקריין בזמן אמת. עדיין, מומלץ לכתוב את ההנחיות העיקריות בתסריט, כי כשהן שם, הן נותנות לך הזדמנות לחשוב על הבימוי הרצוי, ללבן אותו עם בעלי עניין רלוונטיים נוספים מהחברה שלך ולקבל החלטה עוד לפני שמקליטים באמת. כשאתה ועמיתיך דנים בהוראות הבימוי במהלך ההקלטה, אתם מבזבזים זמן אולפן שאפשר היה לנצל להקלטות, וכשאתה מקליט את התסריט בלי להתייעץ קודם עם עמיתיך בקשר לבימוי הרצוי, אתה עלול למצוא את עצמך קובע מועד נוסף להקלטה חוזרת של הקריינות בסגנון אחר לגמרי...

 

מהו סגנון הקריינות המתאים?

סגנון ההגשה תלוי לחלוטין בקונספט ובתוכן של התסריט. היום אופנתי לבחור בסגנון דיבורי, אבל עדיין משתמשים לא מעט גם בסגנונות אחרים, כמו הסגנון הרשמי, המקצועי ואפילו השיווקי.

קריינות תדמית בתחומי היופי והבריאות נוקטת בדרך כלל בטון רך, זוהר, נשי ואפילו סקסי. הקשב לכמה דוגמאות קריינות מתחום היופי והבריאות.

קריינות בתחום הטיולים והפנאי דורשת בדרך כלל טון נינוח ומרוצה. לחלופין, היא יכולה לשדר תחושת ריגוש ושחרור. הקשב לכמה דוגמאות קריינות מתחום הטיולים והפנאי.

קריינות העוסקת בנדל"ן משקפת את אווירת הפרויקט – איכותי, יוקרתי, מלהיב, אקזוטי, אופנתי וכו' – כפי שניתן לשמוע בדוגמאות הקריינות הבאות מתחום הנדל"ן.

הקשב לקריינות סרטוני תדמית למגוון רחב של מוצרים וחברות.

 

ומה עם מוזיקת רקע?

כמעט תמיד מוסיפים מוזיקת רקע לקריינות תדמית, ובדרך כלל עורך הווידאו הוא מי שעושה זאת. כמו בסגנון ההגשה של הטקסט, גם סגנון המוזיקה תלוי לחלוטין בתסריט.

 

באילו פורמטים של קבצים נהוג להשתמש?

הפורמטים הרלוונטיים הם WAV‏, MP3‏, AIF‏, OGG וכו'. לא נדרש קצב סיביות מסוים, אלא אם כן עורך הווידאו מבקש זאת.

 

כתבה מאת ויקטוריה פיינרמן

 

קריינות

קריינות

קריינות